Wirtualna rzeczywistość w kafejkach

HTC chce upowszechniać wirtualną rzeczywistość w chińskich kafejkach internetowych.

Społeczeństwa Zachodu i Wschodu ostatnimi czasy mogły zbliżyć się do siebie cywilizacyjnie, ale różnice kulturowe wciąż determinują sposób korzystania ze zdobyczy technologii. Wydaje się, że Europa i Ameryka Północna na dobre pożegnały się z erą kafejek internetowych, lecz w Chinach wciąż korzystają z nich setki milionów użytkowników, którzy przeczesują w nich zasoby sieci i grają w gry online. HTC widzi w kafejkach ogromny potencjał do wypromowania okularów Vive.

Wielokrotnie próbowano przekonać nas do zestawów VR, które wyniosą cyfrową rozrywkę na nowy, nieznany dotychczas poziom. Okulary od HTC mają szansę w końcu przebić się do masowej świadomości graczy – oferują niezwykłą immersyjność rozgrywki i są pozbawione wielu wad konkurencji. Wdrożenie programu promocji okularów w kafejkach z milionami graczy może sprawić, że Vive nie skończy jak poprzednicy, którzy próbowali zrewolucjonizować rynek gier.

Przedstawiciele HTC podpisali już stosowne umowy z ShunWang Technology, jedną z największych sieci chińskich kafejek internetowych. Ich pierwszym projektem promującym wirtualną rzeczywistość będzie możliwość wykupienia 10-minutowego spektaklu prezentującego możliwości Vive w specjalnie przygotowanym pokoju; za taką przyjemność trzeba będzie zapłacić 5$.

Na razie nie wiadomo, ile kafejek zostanie wyposażonych w pokoje pokazowe Vive, wiadomo natomiast, że będą one dostępne wyłącznie w lokalach od ShunWang. A tych w Chinach jest przeszło 100 tysięcy, dlatego liczba potencjalnych odbiorców okularów od HTC jest ogromna.

Trzymamy kciuki za ten eksperyment, jeśli okaże się sukcesem, Vive ma szansę wyznaczyć nowe standardy cyfrowej zabawy.

PODOBNE POSTY

Odpowiedz