Wirtualna Rzeczywistość od HTC nabiera tempa

Akcelerator VR firmy HTC Vive, Vive X, inwestuje w ponad 30 nowych firm, które pomogą rozwijać ekosystem rzeczywistości wirtualnej.

Kiedy debiutowały gogle rzeczywistości wirtualne nowej generacji, nie wiedzieliśmy, co tak dokładnie nam zaoferują. Mówiło się o tym, że oprócz gier sprawdzą się także w rękach profesjonalistów, ale przez wiele miesięcy nie zobaczyliśmy zbyt wiele komercyjnych projektów wykorzystujących wirtualną rzeczywistość jako narzędzie ułatwiające pracę.

Jednak HTC nie pozostawia osób zainteresowanych rozwojem branży VR samym sobie, współfinansuje obiecujące projekty za pośrednictwem akceleratora przedsiębiorczości. Vive X. Firma ogłosiła właśnie skład drugiej grupy firm, które otrzymają dofinansowanie i wsparcie w ramach planu rozwijania ekosystemu wirtualnej rzeczywistości.

Vive X współpracuje z najbardziej obiecującymi firmami VR/AR, żeby wspierać innowacje i rozwój całej branży – powiedział Marc Metis, szef Vive X. – Wciąż Inwestujemy w podstawowe usługi platformowe i nowe rozwiązania sprzętowe, jednocześnie rozszerzając takie obszary, jak zastosowania korporacyjne, handlowe, edukacyjne, zdrowotne, społecznościowe i e-sportowe.

Jest to druga grupa firm zakwalifikowanych do Vive X. Jeszcze rok temu sam będący startupem, akcelerator zainwestował do dziś w ponad sześćdziesiąt spółek na całym świecie. Oznacza to, że obecnie jest jednym z czołowych światowych inwestorów VR.

Wsparcie Vive X gwarantuje firmom biorącym udział w programie otrzymanie wszystkich narzędzi niezbędnych do tworzenia nowej fali treści, usług, platform i sprzętu VR. To jednak nie koniec, ponieważ Vive X zakładano z myślą o budowaniu trwałych relacji. Dlatego działając jako partner obecnych, akcelerator wspiera także byłych uczestników programu.

Poniżej prezentujemy listę nowych partnerów Vive X, zobacz czym skusi nas w najbliższym czasie technologia VR:

San Francisco
cognitiveVR dostarcza narzędzia do analizy przestrzennej 3D oraz do zgłaszania opinii użytkowników dla systemów VR/AR, które umożliwiają organizacjom szybkie i łatwe wyświetlanie informacji analitycznych w sesjach użytkowników oraz gromadzenie szczegółowych danych o zachowaniu i opiniach użytkowników.
Construct Studio to dwujęzyczne niezależne studio, które tworzy interaktywne narracje VR. Studio niedawno ukończyło swoją pierwszą interaktywną opowieść VR „The Price of Freedom” na podstawie rzeczywistych zdarzeń, które miały miejsce podczas prowadzonego przez CIA programu kontroli umysłu, Project MK Ultra.
Studio Forbidden Mechanics powołane do życia przez założycieli Phosphor Games, firmy stojącej za przebojową grą na VR „The Brookhaven Experiment”, powstało w celu stworzenia najlepszej wieloosobowej gry online dla systemów VR.
HyperfairVR to oparte na technologii SaaS społecznościowe rozwiązanie VR dla przedsiębiorstw. Umożliwia firmom samodzielne budowanie i dostosowywanie własnych środowisk VR i szybkie publikowanie ich na wielu platformach w celu komunikowania się z klientami i pracownikami za pośrednictwem awatarów.
Limitless to chmurowa platforma, która ma ułatwić tworzenie treści VR. Wykorzystując środowisko Limitless VR Creative Environment, twórcy mogą animować postaci bezpośrednio w VR z wykorzystaniem sterowania ruchowego, co upraszcza pracę zarówno początkujących, jak i profesjonalistów.
Mindesk opracowało pierwszy na świecie immersyjny interfejs dla komercyjnego oprogramowania CAD. Za pomocą Mindesk inżynierowie, architekci i projektanci mogą budować modele w naturalny sposób w środowisku VR, jednocześnie współpracując w czasie rzeczywistym za pośrednictwem chmury.
Realiteer opracowuje i dystrybuuje immersyjne programy do terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) o klinicznie potwierdzonej skuteczności, używane do leczenia nałogów, stanów lękowych i depresji. Programy te powstają w ścisłej współpracy z badaczami uniwersyteckimi światowej klasy.
The Rogue Initiative to nowe studio z branży VR i Digital Media, które specjalizuje się w interaktywnej kinowej rozrywce klasy AAA. The Rogue Initiative współpracuje z uznanymi twórcami hollywoodzkimi nad nową własnością intelektualną, które później będzie można rozwinąć w różne marki.
Subdream to studio zajmujące się tworzeniem gier VR założone przez Jikhana Junga, przedsiębiorcę od dawna działającego w tej branży. Subdream planuje wydawanie gier wieloosobowych wysokiej jakości, w które będzie można grać na automatach VR lub w domu.
Vertebrae to natywna platforma reklamowa dla VR i AR. Technologia niezależna od używanego zestawu VR łączy reklamodawców z deweloperami i wydawcami, aby dostarczać immersyjne, natywne reklamy w VR/AR/panoramicznym wideo.

Pekin
Mint Muse opracowuje immersyjne technologie audio i inne innowacje, dostarczając urządzenia rejestracyjne, stacje robocze audio, pakiety do tworzenia oprogramowania (SDK) oraz rozwiązania transmisyjne dla społeczności VR.
Hexa zmienia sposób, w jaki doświadczamy naszej planety, ułatwiając tworzenie i skalowanie treści 3D. Hexa automatycznie przekształca zdjęcia 2D w zasoby 3D i umożliwia detalistom internetowym stworzenie wirtualnej kolekcji oraz udostępnienie jej online.
Vito, pionierskie studio tworzące edukacyjne gry VR, jest spadkobiercą filozofii Ge Wu Zhi Zhi, która zachęca do nauki przez eksplorację. Oryginalne treści stworzone przez studio obejmują prezentacje przyrodnicze i naukowe, opowieści historyczne i społeczne oraz symulacje środowisk fizycznych.
Invrse Reality stara się scalić rzeczywistość fizyczną i wirtualną. Unikatowy interfejs i sterowanie dotykowe sprawia, że unikatowe wrażenia są w zasięgu ręki użytkownika.
PlusOne to startup z branży AR + AI tworzący interaktywne, inteligentne ludzkie hologramy, których przedsiębiorstwa mogą używać do szkolenia pracowników w zakresie efektywniejszej interakcji z klientami.
Multiverse to światowej klasy studio VR założone przez weteranów branży z frim takich jak Wevr, Disney, Riot, Ubisoft, Com2us i CJ E&M. Multiverse chce tworzyć treści, które ukształtują branżę, i zmienić VR w masową rozrywkę. Poprzednie dzieło Multiverse, Reveries: Dream Flight, to jedna z najwyżej ocenianych gier VR na świecie i najlepiej sprzedający się tytuł w Oculus Store.
Red Accent to zespół deweloperów, który ma na koncie gry na konsole, komputery i urządzenia mobilne. Red Accent obecnie pracuje nad tytułami sportowymi i przygodowymi i ma oddziały w Szanghaju i San Francisco.
Byond to chmurowa platforma wydawnicza, która umożliwia markom, firmom medialnym i agencjom tworzenie własnych, spersonalizowanych, interaktywnych światów VR. Narzędzia Byond pozwalają łatwo tworzyć i publikować aplikacje VR dla wszystkich platform.

Shenzhen
Star-with-U to coś więcej, niż ciekawa gra wieloosobowa. Gracze mogą przybierać różne tożsamości w wirtualnym świecie i spotykać się z innymi użytkownikami, żeby oglądać wideo, grać, rozmawiać, a nawet szukać życiowego partnera.
Aurora AR stawia sobie za cel zostać liderem w dziedzinie optyki AR i projektowania urządzeń. Pierwszym produktem firmy jest efektywne kosztowo szkło AR z polem widzenia 135 stopni, które działa w świetle dziennym.
Kiwi Technology specjalizuje się w dostarczaniu produktów konsumenckich z funkcjami detekcji i śledzenia opartymi na kamerze RGB, a także grafiki 3D i efektów wizualnych. KiwiFace, pakiet SDK do tworzenia aplikacji mobilnych i VR, znalazł zastosowanie w kilkunastu produktach do transmisji na żywo/krótkiego wideo/VR, które trafiły do setek milionów urządzeń w pierwszej połowie 2017 r.
Shengda dostarcza rozwiązania i szkolenia VR dla szkół zawodowych, które zastępują niebezpieczne eksperymenty/szkolenia dla pracowników, na przykład pracę z silnikami wysokiego napięcia w pojazdach elektrycznych. Shengda pomaga też samorządom w budowaniu edukacyjnych centrów VR w Shenzhen, Syczuanie, Chongqing i Jilin.
Brokencolors opracowuje i integruje technologie detekcji, które przenoszą spojrzenie, wyraz twarzy i emocje użytkownika do wirtualnych światów, zapewniając bardziej immersyjne doznania użytkownikom VR.
bHaptics umożliwia użytkownikom doświadczanie VR z wizualną, słuchową i dotykową sygnalizacją zwrotną. Opracowane przez firmę oprogramowanie i urządzenia haptyczne stanowią idealne rozwiązanie do wygodnego dodawania dotykowej sygnalizacji zwrotnej do różnych materiałów VR.
SoccerDream to technologia do wirtualnego szkolenia piłkarzy, która pomaga klubom i akademiom zwiększyć boiskową inteligencję graczy i zmotywować ich tak, jak robią to najlepsze światowe kluby.
Tajpej
Opaque Space tworzy konsumenckie i symulacyjne treści VR. Opaque Space rozwija cieszącą się uznaniem grę VR Earthlight i wspólnie z NASA tworzy szkoleniowe narzędzia VR dla następnej generacji astronautów.
Snobal buduje narzędzia, które pomagają firmom usprawnić współpracę i zwiększyć zaangażowanie pracowników poprzez interaktywne, fotorealistyczne, wirtualne środowiska 3D. Celem Snobal jest rozszerzenie i zacieśnienie istniejących relacji z klientami, partnerami i współpracownikami oraz wspieranie osób odpowiedzialnych za sprzedaż, strategię, marketing, komunikację oraz badania i rozwój.
Luna to globalny lider w produkcji 360-stopniowych aparatów, które oferuje nowe sposoby komunikacji oraz uwieczniania ważnych chwil w panoramicznej rzeczywistości wirtualnej i systemach sztucznej inteligencji.
Xikaku opracowuje technologie AR do zastosowań przemysłowych i medycznych. Pierwszy produkt firmy, X-Visor, to system analityczno-wizualizacyjny, który pozwala pracownikom fabryki na precyzyjną i efektywną inspekcję maszyn z wykorzystaniem nakładanych na obraz danych dostarczanych w czasie rzeczywistym przez czujniki. Systemy firmy oferują platformę, która może znacznie zwiększyć możliwości i umiejętności pracowników wykonujących zadania o znaczeniu krytycznym.
Appnori Inc. to producent sportowych gier VR, takich jak baseball i tenis stołowy, którymi mogą cieszyć się wszyscy użytkownicy niezależnie od wieku.
VRANI stawia sobie za cel dostarczanie użytkownikom fantastycznych doświadczeń VR poprzez skupienie się na interaktywnych wirtualnych postaciach. Cztery podstawowe rodzaje rozgrywki, Easy-Play, Extreme-Play, Interactive-Play i Multi-Play, pozwalają firmie tworzyć ciekawe i bardzo przystępne treści VR.

Informacja prasowa

PODOBNE POSTY

Odpowiedz