Sztuczna inteligencja zawalczy z hejtem w Overwatchu

Blizzard chce wykorzystać uczenie maszynowe w walce z hejtem.

Najpopularniejsze gry sieciowe zapewniają twórcom nie tylko nieskończony dopływ gotówki, to także wylęgarnia hejterów, którzy swoim nieodpowiednim zachowaniem zatruwają życie innym graczom. Jedną z ofiar takich zachowań stała się gra Overwatch, w której spotkać można mnóstwo tokstycznych graczy. Inżynierowie Blizzarda postanowili wykorzystać zdobycze najnowszej technologii, aby zwalczyć patologiczne zachowania.

Do niedawna jedynym sensownym narzędziem do walki z hejtem było raportowanie niesfornych osób, niestety nie każdy gracz miał czas i serce do zgłaszania wszystkich niewłaściwych zachowań, a ręczne analizowanie potencjalnych wykroczeń nastręczało wiele problemów. Twórcy gry postanowili sięgnąć po najcięższe działa – w wywiadzie z Kotaku ujawnili, że do walki z toksyczną społecznością zaprzęgną algorytmy korzystające z narzędzi maszynowego uczenia się. Dzięki temu gra sama będzie w stanie wyłowić graczy, którzy zachowują się wbrew zasadom etycznej rozgrywki, a w miarę upływu czasu algorytm będzie samoczynnie udoskonalał swoje filtry. Pomysłodawcy tego rozwiązania liczą na to, że w przyszłości raportowanie graczy w ogóle przestanie być konieczne, gdyż całą pracę wykona za nas algorytm.

Mamy nadzieję, że ten eksperyment zakończy się spektakularnym sukcesem i po podobne rozwiązanie sięgną także inni twórcy. Jeśli samouczące się algorytmy będą skutecznie wyłapywać graczy uprzykrzających rozgrywkę, zabawa z tytułami multiplayer stanie się znacznie przyjemniejsza.

Odpowiedz