Sony Sonic Surf VR – dźwięk przemieszczający się w przestrzeni

Firma Sony zademonstrowała  Sonic Surf VR, rozwiązanie umożliwiające symulowanie trzasków oraz ruchu i separacji dźwięków w jednej przestrzeni. Powstająca w rezultacie interaktywna przestrzeń daje złudzenie samorzutnego przemieszczania się dźwięku.

Na targach ISE 2018 przedstawiciele Sony zademonstrowali „wirtualne morze”, źródło intensywnych wrażeń słuchowych. Zwiedzający będą mieli wrażenie, że znajdują się w morzu, gdzie bawią się z delfinami w otoczeniu pisków i rozchodzącego się w wodzie bulgotu pęcherzyków powietrza. Pokaz będzie możliwy dzięki nowemu rozwiązaniu Sonic Surf VR, pozostającemu obecnie w fazie rozwoju.

Kolejny pokaz rozwiązania Sonic Surf VR posłuży do ukazania nowych możliwości odbioru sztuki. Słynny obraz Delacroix „Wolność wiodąca lud na barykady” uzupełniony zostanie odgłosami wystrzałów, świstu kul i tętentu koni, przez co publiczność będzie miała wrażenie uczestniczenia w oglądanych wydarzeniach.  Pokaz pozwoli także poznać zdolność rozwiązania Sonic Surf VR do wirtualnego separowania dźwięków: mimo równoczesnego odtwarzania audioprzewodników w różnych językach dźwięki nie będą się wzajemnie zakłócać ani zlewać.

Firma Sony uważa dźwięk przestrzenny za jeden z głównych czynników zwiększających intensywność doznań.  Rozwiązanie Sonic Surf VR może odegrać kluczową rolę u klientów pragnących tworzyć atrakcyjne i dynamiczne materiały z nowatorską oprawą przestrzenną, przyczyniającą się do zwiększenia wartości pracy.

Do szerokiego wachlarza jego potencjalnych zastosowań należą parki rozrywki, specjalne wydarzenia, wystawy, muzea, oceanaria i pomieszczenia ekspozycyjne w firmach, gdzie w celu zapewnienia intensywnych wrażeń rozwiązanie można łączyć z Digital Signage.

Informacja prasowa

PODOBNE POSTY

Odpowiedz