Sieci kablowe chcą być jak serwisy VoD

Dostawcy telewizji kablowej eksperymentują z nowymi formami dostarczania treści, które przypominają usługi VoD.

Firma UPC Polska poinformowała o wprowadzeniu dla swoich klientów nowej usługi Replay TV, dzięki której będą mogli obejrzeć wybrane produkcje po ich wyemitowaniu przez nadawcę, bez konieczności uprzedniego nagrywania interesującego programu. Nie oznacza to jednak, że nagle wszystkie produkcje telewizyjne będą dostępne od ręki – usługa działa z 90 wybranymi stacjami telewizyjnymi, a archiwalne produkcje będą dostępne przez 7 dni od daty ich emisji.

Replay TV to przełomowa usługa, która pozwoli każdemu obejrzeć ulubiony program w dowolnym momencie, zapewniając dzięki temu jeszcze więcej swobody. Dotychczas udostępniliśmy ją już licznym użytkownikom platformy Horizon, którzy bardzo pozytywnie wypowiadali się o swoich doświadczeniach. Pozwala ona kształtować telewizję według swoich potrzeb. Tym samym UPC wyznacza rynkowe trendy i wprowadza widza w erę telewizji przyszłości – powiedział Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.

Niestety, w ramach tej usługi klient nie otrzyma dostępu do kanałów Grupy TVN, Polsatu oraz nc+. Powód? Dość oczywisty Polsat i TVN prowadzą autorskie platformy VoD, a nc+ pracuje nad analogiczną usługą do Replay TV.

Nowa usługa od UPC Polska to doskonały przyczynek do zastanowienia się nad przyszłością branży technologicznej. Wyraźnie widać, że dostawcy telewizji obawiają się rywalizacji z serwisami strumieniującymi filmy i próbują odpowiedzieć na zagrożenie ze strony internetu. Nie bez powodu sieci kablowe wprowadzają możliwość nagrywania transmisji telewizyjnych, wprowadzają do swojej oferty Netfliksa czy – podobnie jak czynią to UPC Polska i nc+ – tworzą hybrydę klasycznej telewizji oraz VoD.

Świat zmienia się, a wraz z nim ewoluują nasze przyzwyczajenia. Współczesna telewizja nie ogranicza się do dwóch kanałów, cierpimy z powodu bogactwa urodzaju, zmienił się nasz sposób konsumowania treści. Dziś nie zasiadamy przed ekranem, gdyż w telewizji puszczają ciekawy program; włączamy telewizor, bo mamy czas obejrzeć to, co nas interesuje.

Sieci kablowe dostrzegły tę subtelną, acz niezwykle istotną, zmianę perspektywy i dostosowują swoją ofertę pod oczekiwania młodych odbiorców. Obecnie to nie my lecz dostawcy telewizji są więźniami ramówki. Uelastycznienie jej będzie na rękę obu stronom – klient zyska dostęp do ciekawych treści niemal w dowolnym terminie, a sieci kablowe będą mogły podjąć walkę z serwisami VoD.

PODOBNE POSTY

Odpowiedz