Oculus Rift dla Maca? Możesz tylko pomarzyć

Nate Mitchell, współzałożyciel Oculusa, po raz kolejny poruszył problem grania w VR na komputerach Apple.

Aby dziś cieszyć się Oculusem, musimy zakupić nie tylko same gogle ale także komputer, który będzie w stanie wygenerować wystarczająco płynny obraz w wirtualnej rzeczywistości. Pisząc „komputer”, mamy na myśli sprzęt z Windowsem na pokładzie, gdyż Oculus wciąż nie doczekał się kompatybilności z komputerami od Apple. I nic nie wskazuje na to, aby ta sytuacja uległa zmianie.

Dziennikarze TechCrunch w wywiadzie z Natem Mitchellem z Oculusa chcieli dowiedzieć się, czy użytkownicy Maców mają jakąkolwiek szansę na odpalenie gogli Rift na swoim sprzęcie. Mitchell przyznał, że jego firma bardzo chętnie wypuściłaby stosowne narzędzia do obsługi Rifta dla systemu OSX, niestety w chwili obecnej nie jest to możliwe. W ciągu najbliższych sześciu miesięcy firma w ogóle nie planuje pochylać się nad tym zagadnieniem.

Mitchell wyjaśnił, że same chęci wdrożenia rzeczywistości wirtualnej nie wystarczą, programiści musieliby poświęcić mnóstwo czasu oraz energii, aby przystosować Rifta do współpracy ze środowiskiem Apple i zapewnić doświadczenia najwyższej jakości. Niestety, posiadacze komputerów Apple muszą wykazać się sporą cierpliwością, jeśli chcą zabawić się z rzeczywistością wirtualną… a jeśli nie chcą czekać, zawsze mogą przesiąść się na platformę Microsoftu, która z punktu widzenia Oculusa jest znacznie bardziej perspektywiczna.

PODOBNE POSTY

Odpowiedz