Nokia rezygnuje z gadżetów zdrowotnych

Romans Nokii z Withings był krótki i niezbyt gorący.

Kiedy w 2016 roku Nokia wykupiła francuski startup Withings, spodziewaliśmy się, że w pełni wykorzysta jego potencjał i wprowadzi na rynek nowe, innowacyjne gadżety. Tymczasem umowa opiewająca na 190 milionów dolarów przyniosła więcej rozczarowań niż korzyści. Nokia uważa, że w ich portfolio nie ma miejsca na produkty, które niegdyś znaliśmy pod marką Withings. Dyrektor do spraw strategii w Nokii, Kathrin Buvac, wysłała nawet maila do swoich pracowników, aby odnieść się do plotek o zamknięciu oddziałów zajmujących się pracą nad niegdysiejszymi produktami francuskiego startupu.

Buvac otwarcie stwierdza, że ta gałąź firmy nie skaluje się tak, jak zakładano i nie jest w stanie wyrobić założonych celów sprzedażowych. Przy okazji stwierdza, że korporacja nie ma zamiaru bezrefleksyjnie wychwalać produkowanych przez siebie urządzeń, woli postawić na szczerość. W tym przypadku dość brutalną, gdyż uważa, że w chwili obecnej nie widzi w Nokii miejsca na sprzęty z branży zdrowia.

Ów list sam w sobie nie jest jeszcze oficjalnym potwierdzeniem rezygnacji z produkcji inteligentnych zegarków czy wag, Nokia daje jednak dość jasny sygnał całej branży, że wykupienie Withings było błędem. Z drugiej strony może dziwić dość bierne podejście do tych gadżetów – zmiany wprowadzone przez Nokie do urządzeń Withings ograniczyły się niemal wyłącznie do podmienienia logo producenta.

PODOBNE POSTY

Odpowiedz