Microsoft otwiera się na twórców

Marzy ci się stworzenie gry na Xboksa One? Wkrótce proces ten będzie znacznie łatwiejszy.

Chociaż twórcy niezależni mogą wydawać gry na konsolę Microsoftu, muszą pogodzić się z mnóstwem formalności – aby tworzyć gry na tę platformę, trzeba było związać się z cenionym i zaufanym wydawcą albo aplikować do programu ID@Xbox, w ramach którego otrzymywaliśmy pozwolenie na publikowanie gier na Xboksa. Microsoft  zdał sobie sprawę z tego, jak niezależni twórcy mogą napędzić rynek gier i postanowił znacznie uprościć procedury wydawnicze w ramach programu Xbox Live Creators.

Wkrótce studia projektowe będą mogły po prostu kupić konsolę Xbox One, użyć jej jako konsoli deweloperskiej, stworzyć grę a następnie własnoręcznie udostępnić ją dla użytkowników Xboksa. Prosto, szybko i bez zbędnych formalności.

Program Xbox Live Creators jest na razie w fazie testowej, ale w ciągu kilku najbliższych tygodni powinien trafić do powszechnego użytku. Microsoft nie odetnie się jednak całkowicie od tego, co trafi na rynek Xboksa – pozostawi sobie prawo do usuwania gier o krzywdzącej lub niewłaściwej treści, poucza także twórców, aby ich gry były zgodne z programem Universal Windows App, a co za tym idzie, aby można było odpalić je na komputerach z Windowsem 10 na pokładzie.

Poluźnienie polityki wydawniczej wiąże się także z poniesieniem drobnej opłaty licencyjnej – twórcy gier niezależnych będą musieli wnieść opłatę od 20 do 100 dolarów za każdy tytuł, który trafi do sprzedaży w sklepie Microsoftu. To dość niewielki koszt ułatwienia dostępu do jednej z najpopularniejszych platform dla graczy.

PODOBNE POSTY

Odpowiedz