Android 8.0 jak jednorożec

Najnowsza odsłona Androida trafiła do nielicznych użytkowników.

Firma Google od początku miała problem z fragmentacją rynku Androida, nowe odsłony systemu operacyjnego potrzebowały miesięcy, czasami lat, aby zawojować urządzenia mobilne. Ale w przypadku odsłony 8.0 sytuacja jest bardziej dramatyczna, niż kiedykolwiek wcześniej.

Jak wskazują najnowsze statystyki, Android w wersji 8.0 Oreo pracuje wyłącznie na 0,2% urządzeń z systemem Google. Niewiele lepiej radzi sobie zeszłoroczna odsłona, której popularność w przeciągu ostatniego miesiąca wzrosła z 15,8% do 17,8%. W takim tempie może nie podbije zbyt szybko rynku. Zaskakiwać może także fakt, że z przestarzałego Gingerbreada korzysta trzy razy więcej użytkowników niż z wersji Oreo – w październiku system był zainstalowany na 0,6% urządzeń z Androidem. To już margines, ale system ten ma znacznie większy udział w rynku niż najświeższa odsłona.

Pracownikom Google na pewno nie jest do śmiechu, kiedy patrzą na te dane, być może premiera nowych Pixeli coś zmieni w tej kwestii. O tym przekonamy się w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

PODOBNE POSTY

Odpowiedz